joi, 4 iunie 2009

Traditii

Am fost la un Festival de Folclor.
Una din scolile de cartier (fosta Generala 21 ,actuala Iuliu Hatieganu - asta pentru clujeni) a organizat a doua editie a Festivalului lor.Festivalul s-a tinut la Casa Radio.
Eu am mers cu una din scolile participante.
M-a rugat o prietena sa o ajut sa se deplaseze cu copiii din manastur pana in Grigorescu pentru ca nu avea cine sa insoteasca iar ea avea in grija toti cei 40 de copii ai ansamblului folcloric.
Copiii au fost rugati sa vina imbracati in costumele populare.
Mi-a placut naturaletea si simplitatea cu care purtau costumele populare pe strada.Si in plus grija pentru costumul popualr.
Noaptea plouase in Cluj (ca mai peste tot in tara).Mergeau pe strada ocolind cu atentie baltile nu cumva sa se stropeasca.
Ii admira lumea pe strada cat erau de frumosi.mai ales fetele.
CU parul prins in cozi impletite,fara farduri fara figuri.
Casa Radio era plina de copii,plina de costume populare.
Spectacolul?Hmm....
A fost frumos.
Unii mai pregatiti altii mai putin pregatiti.Unii mai teatrali altii naturali.
Dincolo de toate astea important esta ca exista preocupare pentru folclor.
Pentru traditii chiar si la oras.
Exista profesori preocupati de valoare.
Exista parinti care isi lasa copii sa mearga la astfel de activitatii.
Exista copii care vor sa faca asa ceva chiar daca nu e cool.Chiar daca altii vor rade pe la colturi de ei .
Mai avem o sansa ca societate.
Ce mi-a palcut cel mai mult la Festivalul acesta?
Eleganta simplitatii.

5 comentarii:

Manole spunea...

Da' poze, pozele unde sunt? Io te cred pe cuvant, dar mi-ar placea sa vad mandretea de copii!
Si...iti zic un secret...aici in orasul asta mare...chiar n-am mai vazut de mult prea mult timp...asa de mult ca nici nu mai stiu daca a fost..ori ba!

pescarusul argintiu spunea...

Floris, simt nevoia sa-ti dedic o melodie, cu iz de cetate medievala, ce-i drept, dar plina de "eleganta simplitatii", cum ai spus tu atat de frumos!
Este un cant ce tine manunchi mugurii de suflet romanesc autentic, la fel ca minunatele costume populare ale copiilor de la Festivalul de Folclor.
Asculta-l si lasa-te in voia menestrelilor:
http://www.trilulilu.ro/zummagio/5041c8943e1964

floris spunea...

Mestere,poze nu am .Poate am sa primesc si am sa pun.In schimb am inregistrat spectacolul copiilor cu care am mers eu.AM sa il pun pe youtube si am sa il postez aici.Numai sa am putin timp.
Pescarus multumesc.Stiam melodia dar mi-a facut o reala placere sa o reascult.MAi ales cand am primit-o ca dedicatie.

Manole spunea...

Asteptam, asteptam, no, cand poti :)

Manole spunea...

Asteptam, asteptam, no, cand poti :)