joi, 15 ianuarie 2009

MIHAI EMINESCU


Sara pe deal-Mihai Eminescu
Corul Madrigal


Mihai Eminescu

Făt-Frumos din tei

- "Blanca, află că din leagăn
Domnul este al tău mire,
Căci născută esti, copilă,
Din nevrednică iubire.

Mâni în schit la sfânta Ana
Vei găsi la cel din stele
Mângâierea vietii tale,
Mântuirea fetei mele."

- "Nu voi, tată, să usuce
Al meu suflet tânăr, vesel :
Eu iubesc vânatul, jocul;
Traiul lumii altii lese-l.

Nu voi părul să mi-l taie
Ce-mi ajunge la călcâie,
Să orbesc cetind pe carte
În fum vânăt de tămâie."

- "Stiu mai bine ce-ti prieste,
Las' de-a lumii orice gând,
Mâni în zori de zi pleca-vom
Către schitul vechi si sfânt."

Ea aude - plânge. - Parcă
Îi venea să plece-n lume,
Dusă de pustie gânduri
Si de-un dor fără de nume.

Si plângând înfrână calul,
Calul ei cel alb ca neaua,
Îi netează mândra coamă
Si plângând îi pune seaua.

S-avântă pe el si pleacă
Păru-n vânturi, capu-n piept,
Nu se uită înainte-i,
Nu priveste îndărăpt.

Pe cărări pierdute-n vale
Merge-n codri făr' de capăt,
Când a serei raze rosii
Asfintind sin ceruri scapăt.

Umbra-n codri ici si colo
Fulgerează de lumine...
Ea trecea prin frunza-n freamăt
Si prin murmur de albine ;

În mijloc de codru-ajunse
Lângă teiul nalt si vechi.
Unde-izvorul cel de vrajă
Sună dulce în urechi.

De murmur duios de ape
Ea trezită-atunci tresare,
Vede-un tânăr, ce alături
Pe-un cal negru stă călare.

Cu ochi mari la ea se uită
Plini de vis, duiosi plutind,
Flori de tei în păru-i negru
Si la sold un corn de-argint.

Si-ncepu încet să sune
Fermecat si dureros -
Inima-i crestea de dorul
Al străinului frumos.

Părul lui i-atinge părul
Si aruci c-obrazul ros
Ea apleacă gene lunge
Peste ochii cuviosi.

Iar pe buze-i trece-un zâmbet
Înecat, fermecător,
Care gur-abia-i deschide
Cea uscată de amor.

Când cu totului răpită
Se-ndoi spre el din sele,
El înceată din cântare
Si-i grăi cu grai de jele,

S-o cuprinde de călare -
Ea se apără c-o mână,
Însă totusi lui se lasă,
Simte inima că-i plină.

Si pe umărul lui cade
Al ei cap cu fata-n sus ;
Pe când caii pasc alături,
Ea-l privra cu suflet dus.

Numai murmurul cel dulce
Din izvorul fermecat
Asurzeste melancolic
A lor suflet îmbătat.

Lun-atunci din codri iese,
Noaptea toată stă s-o vadă,
Zugrăveste umbre negre
Pe camp alb ca de zăpadă.

Si mereu ea le lungeste,
Si urcând pe cer le mută,
Dar ei trec, se pierd în codri
Cu viata lor pierdută.

La castel în poartă calul
Stă a doua zi în spume,
Dar frumoasa lui stăpână
A rămas pierdută-n lume.

7 comentarii:

Anonim spunea...

Am colindat azi prin toate "lumile" ce-l pomeniră
şi tot nu m-am săturat
sunt fericită ... cu sufletul plin
eu ... i-am apris o lumînare parfumată lîngă una dintre cărţi şi i-am citit poaezii ... în muzică de îngeri

Anonim spunea...

Eu am cautat in disperare o anumita inregistrare.Mihail Sadoveanu recitand SAra pe deal.In fiecare an cand eram eleva in gimnaziu profesoara de romana ne punea o placa de vinil cu varianta asta.Azi m-am multumit cu Madrigal,care oricum nu e mai prejos.

Anonim spunea...

Floris, sunt mandra ca cei care au bloguri il cinstesc pe Eminescu.Ca oficialii nostri...
Cella, vezi ca ti-am lasat mail-ulmeu la Elisa, sa mai vorbim despre el,daca vrei.Astazi, la Bellu, am aprins o lumanare si din partea ta.

Anonim spunea...

http://www.trilulilu.ro/ruby/1a00826d047294
dragă Floris ţi-am găsit-o eu;să te bucuri de ea aşa cum mă bucur eu dăruindu-ţi-o
@ ZINCĂ - sărutmîna,n-ai să ştii niciodată ce bucurie mi-ai făcut
fii binecuvîntată

Anonim spunea...

Saru'mana CELLA.
Acum pot spune :A fost 15 ianuarie.
Zinca...chiar conteaza ce fac oficialii?Atata vreme cat memoria ii este cinstita...E mai de apreciat ce a fost in blogosfera pentru ca e din inima,decat o demonstratie cu iz...electoral?nici macar

starsgates spunea...

Sara pe deal, Glosă La steaua mi-au fermecat tinereţile.:)

Anonim spunea...

Maestrul Radu Beligan povestea, intr-un interviu luat de Marius Tuca zilele trecute, ca, aflandu-se la Paris, la niste conferinte (era atunci presedintele Uniunii Internationale a Teatrelor) isi propusese sa mai ramana cateva zile pe acolo.Prietenul la care statea,un miliardar, a vrut sa-i faca o surpriza si i-a oferit un disc cu Sadoveanu recitans" Sara pe deal".Rezultatul: s-a urcat de urgenta in avion si a venit acasa.